dimarts, 27 de març del 2012

L'escola... les persones...

Sóc mestra, però des de que va néixer la M que veig l'escola i el què l'envolta d'una manera molt diferent a com la veia abans.
No m'agrada com funciona el sistèma educatiu, no m'agrada que es facin servir llibres i no sàpiguen mirar més enllà, no m'agrada que no es respectin les individualitats i ritmes de cada nen, no m'agrada que posin deures, no m'agrada que premiin la uniformitat i la contraposin a la imaginació,...


M'agradaria que els nens fossin nens, que tinguessin el seu espai, que  gaudissin d'aprendre jugant i imaginant, que no hi hagués una sola veritat ni una sola manera d'arribar -hi, que distreure's amb una mosca fos potenciar la curiositat,...


M'agradaria recomanar, un cop més, a Ken Robinson, podeu mirar aquests vídeos que ajuden a replantejar-se les coses des d'altres punts de vista...




Canvi de paradigma

Les escoles maten la creativitat

I si us interessa podreu trobar més xerrades seves simplement posant el nom d'aquest professor.


Les seves paraules no deixen indiferent (o això espero) i això és un punt més que el fa interessant...


En lloc de programes televisius intentant vendre una imatge d'escola "politicament correcta" podrien apostar per l'escola dels nens feliços. (i de la societat!)

2 comentaris:

  1. Com ens canvia la vida ser mares/pares!! tot allò que podíem defensar abans canvia i dóna un tomb tant important...
    M'ha agradat molt la reflexió... curta, simple, senzillament genial...

    ResponElimina
  2. Sí, es veu el món des d'una altra mirada...
    Gràcies pel teu comentari.

    ResponElimina